duminică, 29 aprilie 2012

Prajitura desteapta

Am auzit multe lucruri frumoase despre aceasta prajitura, asa ca am incercat-o si eu. Am cautat pe net o reteta care sa-mi convina (http://gourmandine.ro/reteta-prajituri/prajitura-desteapta/) si am aplicat-o.
8 oua, 1 litru de lapte caldut, 300 gr zahar tos (o cana si jumatate), 2 linguri apa rece, un pachet de margarina Unirea (250 gr.), 2 pliculete zahar vanilat, coaja de lamaie (in reteta nu scrie, dar eu am pus), 220 gr. faina (12 linguri).
Mai intai am topit pe foc mic margarina si am lasat-o la racit. Laptele l-am incalzit numai putin, ca pentru bebelusi. Am separat albusurile de galbenusuri.

 Galbenusurile le-am amestecat cu zaharul tos, doua linguri de apa, zaharul vanilat, coaja de lamaie si am amestecat pana la omogenizare. Peste ele am pus margarina topita, faina, apoi laptele caldut.
  La sfarsit am incorporat si albusurile batute spuma tare cu un praf de sare. Marturisesc ca am fost putin sceptica vazand aluatul foarte moale, lichid.
 Intr-o tava unsa si tapetata cu hartie de copt se toarna compozitia si se da la cuptor pentru aprox. o ora la foc moale spre mediu. Cand se aureste frumos deasupra este gata. Se lasa sa se raceasca complet si apoi se pudreaza cu zahar si se portioneaza. Mi-a placut.

4 comentarii:

  1. Si eu am vazut reteta,e foarte populara,cred ca a fost tare buna,trebuie sa o incerc si eu.

    RăspundeţiȘtergere
  2. Este buna, merita incercata, doar ca tava mea a fost cam mica si adanca; cred ca ar fi mers una ceva mai mare.

    RăspundeţiȘtergere
  3. Buna,Silvia!Vreau sa pun in aplicare reteta ta,insa am 2 nelamuriri:
    1.Margarina topita se pune dupa ce se raceste un picut,adica sa fie calduta ca si laptele?
    2.Are ceva daca ung tava cu ulei si presar faina in loc de hartie de copt?
    Te pup si astept raspuns!O zi buna!

    RăspundeţiȘtergere
  4. Buna, Anca!
    1.Margarina topita se lasa sa se mai raceasca putin, nu se pune fierbinte, direct de pe foc. Sa fie aprox. la temperatura camerei.
    2. Bineinteles, hartia de copt se poate inlocui cu unsul si tapetatul tavii cu faina sau o coala de hartie obisnuita, taiata la dimensiunea tavii si unsa bine pe ambele fete cu unt/ulei/margarina.
    Spor la treaba!

    RăspundeţiȘtergere