joi, 28 iunie 2012

Fursecuri cu ciocolata


Le-am vazut pe bucataras.ro, reteta postata de Miha, si mi-a placut foarte mult cum aratau. Asa ca m-am hotarat sa incerc reteta. Sunt usor de facut, sunt delicioase si de efect pentru o masa festiva.
Sper ca Miha nu se va supara daca voi detalia si eu reteta aici:
200 gr ciocolata (eu am cu alune maruntite)
100 gr. unt
4 linguri zahar tos
2 oua
1 pahar si jumatate cu faina
2 linguri cacao
1/2 pliculet praf de copt
zahar pudra cam 3/4 pahar
arome (vanilie, rom) Eu am folosit esenta de migdale
Din aceasta compozitie eu am facut aproximativ 50 de fursecuri (54 mai precis)
Intr-o craticioara, pe foc foarte mic, se topeste ciocolata rupta bucatele mici si untul. Se ia de pe foc si se adauga zaharul tos, amestecand bine cu o lingura pana se topeste.
Cand s-a mai racorit ciocolata, se pun si cele doua oua, pe rand, batand bine cu telul dupa fiecare ou, pana la omogenizarea completa. Se adauga esenta de migdale.

Intr-un castron se cern faina, cacaoa si praful de copt. Peste amestecul uscat se toarna crema de ciocolata si se omogenizeaza bine cu o lingura de lemn.

 Acoperim castronul cu o folie alimentara si dam la frigider pentru cel putin 2 ore. Dupa aceasta perioada, coca s-a intarit destul cat sa putem forma cu mana bilute pe care le trecem usor prin zahar pudra, lasand zaharul in strat gros pe fiecare biluta.
 Se aseaza in tava tapetata cu hartie pentru copt si se dau la cuptor, la foc mediu pentru 15 minute. Ele vor creste frumos, vor crapa putin la suprafata, dar zaharul va ramane in strat subtire pe suprafata lor.
La exterior sunt usor crocante, iar la interior pufoase.

6 comentarii:

  1. Cu mare drag, Anisoara! Si eu am savurat cateva la cafeluta de dimineata...

    RăspundeţiȘtergere
  2. Bun bun bun !!! Si ce frumoase sunt :)
    De cand tot zic sa le incerc...sunt sigura ca merita :)
    Pupici !

    RăspundeţiȘtergere
  3. Buna, reteta ta de fursec mi se pare excelenta. eu caut retete care pot fi prelucrate l ao scara mai mare si de aceea doresc sa te intreb daca crema de ciocolata initiala ajuta la mentinerea prospetimii produsului si daca se pot face aceste fursecuri si fara crema de ciocolata! mersi mult!

    RăspundeţiȘtergere
  4. Armin79, multumesc frumos pentru apreciere. Nu stiu cum ar iesi aceste fursecuri fara crema de ciocolata,dar suntmulte retete de fursecuri care au in compozitia lor doar oua, faina, unt, zahar...Ce pot sa-ti spun este ca se pastreaza foarte bine mai multe zile, sunt pufoase in interior si delicioase. Eu mai am pe blog o reteta de fursecuri fara ciocolata care se pot servi fie lipite cate doua cu gem sau crema, fie simple. Si acelea se pastreaza foarte bine mai multe zile, chiar se fragezesc mai bine dupa o zi.

    RăspundeţiȘtergere